torek, 28. januar 2014

Razmišljam  

V lanskem letu smo se spominjali 70 letnice razštralamenta - nemške ofenzive v Istri. S spominsko slovesnostjo smo podoživljali dneve strahu in nasilja, ki so ga takrat izvajale  nemške okupacijske sile nad našimi istrskimi ljudmi. Mnogo naših vaščanov je bilo takrat ustreljenih kot tudi po drugih vaseh.
 
Nikoli ne bom pozabil našega vaščana, ki mi je pred mnogimi leti dejal: "Vi sedanji rodovi nikoli ne boste mogli razumeli koliko strahu, trpljenja, ponižanj in novih ran in joka prinese vojna. Zato trpljenja teh naših ljudi, ki so bili med vojno  po nedolžnem ubiti ali v taboriščih ali so padli v boju proti tuji sili ali pa so bili ustreljeni zaradi revolucije in povojnih  okoliščin, nikoli ne jih pozabit." Pred trpljenjem vsakega človeka še posebej mrtvega, se je treba dostojanstveno pokloniti.To narekuje evropska civilizacijska zavest.

Spomin na te dogodke nam pomagajo ohranjati tudi spominska obeležja padlim v NOB.Osvetljeni spomeniki nas dostojanstveno opominjajo, da to trpljenje ni pogoltnila noč pozabe in neobćutljivost našega časa do zgodovine in izročil svobode in resnice.Oče mi je dejal:" Mi smo med vojno znali za Taljane, Nemce in Naše".

Zato je popolnoma nerazumljivo, da kljub opozorilom  in še pisni zahtevi v tajništvo in svetnikom KS, da se osvetli spomenik, niti po več kot enemu mesecu niso bili v stanju izpeljati zamenjavo ene "uboge užgane lampadine". Če smo že živi v "družbeni temi", je škandalozno, da v to temo "potiskamo" tudi naše padle za svobodo.


Toliko nepotrebnih luči sveti v okolici spomenika in ob cesti a spomenik padlim - mrtvim je v temi.To me žalosti in jezi. Ko sem sinoči v temi prebiral imena padlih sem v bistvu spoznaval, da vsi naši padli Dekančani so bili preprosti verni ljudje - kristjani,ki so padli za svobodo. Ko sem lani na seji sveta predlagal, da se ob 2. oktobru za padle uradno opravi sv. maša kot se je opravljala v povojnih letih, mojega predloga niso podprli. Kje si Sveta Gora?

Torej da spomin na padle za svobodo ne zakriva ležernost današnjih dni in posameznikov, odslej dostojno skrbimo mi.
 
Darjo Istrjan 
27.1.2014, spominski dan na holokavst

Ni komentarjev:

Objavite komentar